^ Zpět na seznam

Metodika a nová Písanka 2, 1. díl Píšeme tiskacím písmem

Protože řada škol projevila zájem o výuku psaní a čtení nevázaným písmen, vyučující se také zajímají o bližší informace, a zejména o metodickou příručku k této výuce.

Připravili jsme pro vás Metodickou příručku k výuce nevázaného písma s řadou Píšeme tiskacím písmem, ve které naleznete všechny základní informace potřebné k tomu, abyste výuku nevázaným písmem mohli zahájit. Zároveň v ní najdete přehled všech dosud dostupných i připravovaných materiálů k výuce psaní a čtení tímto typem písma, a to v souladu s tím, aby výuka navazovala i v dalších ročnících. Zvláštní kapitola je věnována konkrétním metodickým poznámkám k výuce psaní nevázaným písmem s bližším zaměřením na výuku v 1. ročníku, jež má svá specifika. V závěru se pak můžete krátce seznámit s přesahem psaní do čtení a jejich vzájemným posilováním tak, aby žákyně a žáci četli a zároveň i psali s porozuměním, smysluplně a se zájmem.

Do MP jsme zařadili také odpovědi na nejčastěji kladené otázky z řad vyučujících. I zde můžete nalézt odpověď na váš konkrétní dotaz.

Metodická příručka je pro vyučující, kteří mají zájem používat řadu výukových materiálů Píšeme tiskacím písmem, zdarma na vyžádání na e-mailové adrese pisemetiskacim@nns.cz.

Nově je pro Vás připravena Písanka 2, 1. díl Píšeme tiskacím písmem.

Písanka obsahuje postupné opakování všech tvarů písmen a číslic pro psaní nevázaným písmem. Všechna malá písmena jsou doplněna krátkým textem o některém živočichovi začínajícím na dané písmeno. Žáci a žákyně se tak seznámí s řadou živočichů.

Písankou prolínají různé úkoly, které podporují čtení s porozuměním a napomáhají rozvoji myšlení. Každá strana je doplněna hádankou. V písance je také zařazena jednoduchá forma sebehodnocení.

Žákyně a žáci mají i prostor pro práci s chybou. Písanka je mezipředmětově propojena s učivem prvouky a českého jazyka.

Žáci a žákyně se v písance seznamují také s tvary písmen pro psaní vázaným písmem. Postupně se učí číst tyto tvary spojené do slabik a slov. Cílem ovšem není, aby žákyně a žáci tyto tvary psali – po přečtení písmen, slabik či slov je přepisují tvary nevázaného písma. Utvářejí si tak postupně dovednost číst text napsaný vázaným písmem.

Více informací o řadě najdete na www.pisemetiskacim.cz.

Nechat vzkaz